حامد شیدائی

وبلاگ شخصی حامد شیدائی

قدرت کلماتت را بالا ببر نه صدایت را ! این باران است که باعث رشد گلها میشود نه رعد و برق !

گیاهی پرخاصیت برای دوپینگ ورزشکاران! ؛ عکس
به طور عادی، تصور نمی‌شود که گیاه آبتره به عنوان یک غذای انرژی‌زا باشد، اما به نظر می‌رسد که آبتره می‌تواند قبل از ورزش، انرژی که نیاز دارید را به شما بدهد 
 
 

به گزارش سرویس علمی فناوری جام نیوز (27 April)، محققان دریافتند که مواد مغذی در برگ‌های گیاه آبتره (watercress)، آسیب‌های ناشی از ورزش بر روی DNA را کاهش می‌دهد.


در حالی که تمرینات ورزشی، مزایای زیادی دارد، ولی در عین حال منجر به تولید فری رادیکال‌های بیش از حد نرمال می‌شود که در مسن شدن، دیابت و سرطان موثر می‌باشد.
 

به نظر می‌رسد آبتره، که مملو از مواد شیمیائی آنتی‌اکسیدنت‌ها می‌باشد، این فری رادیکال‌ها را از بین می برد. خوردن آبتره هنگام رفتن به ورزش، آسیب‌های DNA را از بین می‌برد.
 

دانشمندان دانشگاه ادینبورگ Edinburgh، با نمونه‌گیری از خون 10 ورزشکار سالم، از آنها خواستند که روزانه به مدت هشت هفته، مقدرای آبتره بخورند.
 

نتایج همچنان افزایش آسیب‌های DNA را بعد از تمرینات ورزشی نشان می داد، و البته این مورد در ورزشکارانی که آبتره مصرف کرده بودند دیده نمی شد.

 


 

محققان معتقدند که تمرینات ورزشی، به خاطر افزایش درخواست انرژی از سوی بدن، فری رادیکال‌هایی تولید می کند که می‌تواند DNA را با مشکل مواجه کند.
 

به گفته محققان، مصرف روزانه مقدار کمی از آبتره، می‌تواند سطح ویتامین‌های آنتی اکسیدنت‌ها را افزایش دهد که به محافظت بدن ما کمک می‌کند.
 

بر اساس گزارش میل آنلاین (Mail Online)،این تحقیق، همچنین نشان داد که خوردن 85 گرم از برگ‌های سالاد دو ساعت قبل از ورزش، تاثیرات مشابهی دارد.
 

دکتر فوگارتی، معتقد است در حالی که آبتره از خانواده‌ مشابهی همچون گل کلم، بروکلی و کلم می‌باشد، در مقایسه با سائر میوه‌ها و سبزیجات، دارای موادی می‌باشد که ده برابر مفیدتر است.
مطالعه‌ای که در سال 2007 انجام شد نشان داد که آبتره در مقابله با سرطان نیز موثر می‌باشد


نویسنده: حامد شیدائی ׀ تاریخ: برچسب:گیاهی برای دوپینگ, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , hamedsheydaei.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com