حامد شیدائی

وبلاگ شخصی حامد شیدائی

قدرت کلماتت را بالا ببر نه صدایت را ! این باران است که باعث رشد گلها میشود نه رعد و برق !

جهنم های روی زمین

به گزارش مشرق، آشنایی با نقاط بسیار گرمی که بر روی کره زمین وجود دارند و به نوعی به جاذبه های توریستی نیز تبدیل شده اند خالی از لطف نیست و در اینجا به آن ها اشاره می کنیم:

1- الربع الخالی: این کویر یکی از بزرگترین کویرهای موجود بر روی زمین است و اندازه آن از کشورهایی مانند فرانسه و یا هلند بزرگتر است. این کویر در بین چهار کشور عمان، عربستان، امارات عربی و یمن تقسیم شده است و با اینکه دومین نقطه از نظر ذخایر نفتی است اما یکی از غیر قابل سکونت ترین نقاط روی زمین نیز هست. در تابستان دمای این منطقه به 55 درجه سانتی گراد می رسد


2- دره مرگ: این دره در ایالت کالیفرنیا قرار دارد و به عنوان کم ارتفاع ترین، خشک ترین و گرم ترین نقطه آمریکای شمالی شناخته می شود. این دره در ارتفاع 86 متر زیر سطح دریاها قرار دارد و البته زیستگاه موجودات وحشی بسیار زیادی است. در جولای سال 1913 این منطقه به بالاترین دمای خودش رسید و آن 56.7 درجه سانتی گراد بود.


3- العزیزیه: برای مدت زیادی این نقطه به عنوان گرم ترین نقطه زمین شناخته می شد تا اینکه به تازگی رکورد آن شکسته شد. این صحرا در نزدیکی شهر العزیزیه قرار دارد و البته به عنوان گرمترین نقطه ای شناخته می شود که در آن مردم زندگی می کنند. این نقطه در سپتامبر 1922 به بالاترین دمای خود رسید و آن 57.8 درجه سانتی گراد است.

4-کویر لوت: کویر لوت در ایران توانست در سال 2004 و 2005 رکورد گرمترین نقطه جهان را بشکند و اسم خود را وارد کتاب رکوردهای گینس کند. این منطقه در گرمترین زمان خود به 70.6 در جه سانتی گراد می رسد. کویر لوت همچنین دارای بلندترین تپه های شنی است که گاهی ارتفاع آن ها به هزار متر نیز می رسد.

 


نویسنده: حامد شیدائی ׀ تاریخ: برچسب:جهنم های روی زمین, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , hamedsheydaei.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com